روش های احتمالی در نظریه گراف های تصادفی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم
  • نویسنده مهرداد خندان
  • استاد راهنما سید مقتدی هاشمی پرست
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

در این پایان نامه هدف اصلی بررسی روش احتمالی در ترکیبیات و نظریه گرافهاست.در بخش 1-2 تعاریف مقدماتی مورد نیاز در رابطه با نظریه گرافها آورده شده است.در فصل دوم نامساوی ها و روابط مقدماتی که در متن از آن ها استفاده شده است راگرد آوری نموده ایم. بررسی روش احتمالی از فصل 3 آغاز می شود.در بخش 3-1 مقدمه کوتاهی از تاریخچه پیدایش این روش بیان شده است.در بخش 3-2 قضیه معروف اردیش-کو-رادو بیان و اثبات می شود.بخش 3-3 حاوی مطالبی در مورد استفاده روش احتمالی در مجموعه های جفت می باشد, در این راستا پس از بیان قضیه اسپرنر نامساوی lym وقضیه بولوباس را بیان و اثبات می کنیم. در بخش 3-4 به استفاده از روش احتمالی در قالب گشتاور مرتبه اول پرداخته شده که شامل کاربردهایی در مورد دو تکه کردن گراف ها و رنگ پذیری فوق گراف هاست.در بخشهای 3-4-3 و 3-4-4 قضیه سزل و قضیه آلن در مورد مسیرهای همیلتونی در گراف آورده شده است. در بخش 3-5 روش گشتاوری مرتبه دوم معرفی شده و در زیر بخش های 3-5-1 و 3-5-2 به صورت های ضعیف و قوی گشتاور مرتبه دوم پرداخته می شود. گراف های تصادفی در فصل چهارم بررسی خواهد شد.در بخش های 4-1 و 4-2 پس از ارائه تاریخچه مختصری از نظریه گراف های تصادفی مفهوم تابع کرانه را بررسی می کنیم. نظریه رامزی در فصل هفتم بررسی خواهد شد.در بخش های 7-1, 7-2, 7-3 اعداد رامزی تعریف شده و قضایای اساسی در رابطه با کران پایین اعداد رامزی قطری و همچنین رفتار مجانبی این کران پایین اثبات می شود. روش موسوم به روش حذف را در بخش 7-4 مورد بررسی قرار می دهیم و در بخش بعدی 7-5 قضایای معروف اسپنسر را در مورد اعداد رامزی بیان و اثبات می کنیم. در بخش 7-6 مفهوم جدید "نوع" در زیر گرافهای کامل را معرفی کرده و با استفاده از آن قضیه جدیدی در رابطه با کران پایین اعداد رامزی قطری بدست می آوریم. در فصل آخر نیز کاربرد جدیدی از نظریه گراف های تصادفی در مدل بندی شبکه های مغزی را مطرح می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

حدس های زیبا در نظریه گراف

به طور قطع، هر آنچه که در ریاضیات مطرح می‌شود الزاماً زیبا نیست. اما با باور به این‏‌که زیبایی در بطن بهترین‌ قسمت‌های ریاضی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا برخی از بهترین حدس‌های مربوط به نظریه‌ی گراف را گردآوری کنیم که با ملاک‌های مختلف زیبایی جور در بیایند.

متن کامل

نظریه گراف و زمانبندی ورزشی

این نوشته برگردان مقاله زیر است: ‎‎Richard Hoshino and Ken-ichi Kawarabayashi‎, ‎Graph Theory and Sports Scheduling‎, ‎Notices of the AMS‎, 60 (2013) 726-731‎.

متن کامل

تعیین مشابهت معنایی به روش بدون‌سرپرست با استفاده از قدم‌زنی تصادفی بر گراف جایگزینی زبانی

این مقاله به معرفی روشی برای تعیین مشابهت معنایی کلمات با استفاده از پیکره‌های تنک می‌پردازد. این روش با ارائه مفهوم جایگزین‌پذیری غیرمستقیم برای اولین بار و پیاده‌سازی آن از طریق گراف جایگزین‌پذیری عبارت‌ها توانسته است بر مشکل تنک بودن فضای زمینه در زبان‌های با منابع محدودتر مانند فارسی غلبه نماید. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره نمود که برای تولید گراف جایگزینی لازم برای تعیین مشابهت معنای...

متن کامل

چگونگی گزارش روش شناسی در کارآزمائی های بالینی تصادفی

 Introduction: Abstract writing is one of the secondary services for summarizing the content of documents. It represents the major information and is used as an overview of the text. However, abstracts should be written and indexed on the basis of some criteria to provide sufficient and reliable information about the main text. This study aimed to assess the abstracts of Randomized Controlled C...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023